חברות אחזקה וניהול – האם לבעל עסק באמת כדאי לשכור את שירותיהן?

תוכן עניינים

חברות אחזקה וניהול – האם לבעל עסק באמת כדאי לשכור את שירותיהן?

חברות אחזקה וניהול נמצאות בנישה סופר תחרותית וחברות מנסות כל הזמן לאזן בין שיפור המשאבים הפנימיים שלהן לבין מיקור חוץ של שירותים שונים. האם כדאי לשכור את שירותיהן של חברות אחזקה וניהול היא שאלה שמתעוררת לעתים קרובות בקרב לקוחות פוטנציאליים. התשובה תלויה בצרכים המיוחדים של העסק שלכם, בתקציב, בגודל ובתוכניות לעתיד.

 

מה עושות חברות אחזקה וניהול?

חברות אחזקה וניהול אחראיות על ניהול מתקנים. זהו התהליך הכללי של ניהול השירותים הנחוצים לכם כמו ניקיון, אבטחה, גינון ותחזוקת מערכות. עבודה זו כרוכה הן בתפעול היומיומי והן בתכנון לטווח ארוך, כל זאת במטרה סופית לשמור על מקום העבודה שלכם איכותי ככל האפשר.

 

שירותים חשובים המוצעים על ידי חברות אחזקה וניהול

חברות אחזקה וניהול מציעות מגוון רחב של שירותים, וסביר להניח שרבות יתמחו בסוג שירות מסוים אחד. בין סוגי השירותים המוצעים על ידי חברות אלו הם:

 

1. ניהול מתקן כולל

מטבע הדברים, חברות אחזקה וניהול מסייעות לעסקים לנהל היבטים רבים של המתקנים שלהם, החל מתחזוקה של מערכות מסובכות ועד לניקיון יומיומי. שירותים אלה הם לרוב ניתנים להרחבה, ומאפשרים לחברות אלו לגייס עזרה ככל שהן צריכות כדי שהמתקנים אותם הן מנהלות יפעלו בצורה חלקה.

 

2. פרויקט תחזוקה

צוותי תחזוקה מבצעים פרויקטים רבים במהלך שבוע נתון, ופרויקטים אלה – בין אם הם כוללים תיקונים קלים או שיפוצים גדולים – צריכים להיות מתוכננים היטב ומנוהלים ביעילות כדי להצליח. קבלני ניהול מתקנים מתכננים ומנהלים את פרויקט התחזוקה, וכן, גם עוזרים לחברות לבצע אותם עד לסיומם.

 

3. שירותי אבטחה

שמירה על בטיחות הרכוש והעובדים היא בראש סדר העדיפויות, ולעתים קרובות היא דורשת עזרה מבחוץ. מעקב, בקרת גישה וניהול התראות – כל הגורמים לשמירה על בטיחות אזור העבודה הם מרכיב שלעתים מעסיקים מתעלמים ממנו בניהול המתקנים שלהם.

 

4. אחזקת מקרקעין

חלק מחברות אחזקה וניהול מתמחות באחזקת נדל"ן וניהול נכסים. שירות מסוג זה מתמקד בשמירה על תקינות מבנים ונכסים בשילוב של תחזוקה שוטפת, תיקונים מונעים ותגובתיים וניקיון שוטף.

 

5. שירותי ניקיון

שמירה על ניקיון מתקנים היא מרכיב מרכזי של חברות אחזקה וניהול, וחברות רבות מציעות שירותי ניקיון. שירותים אלו עשויים לכלול ניקוי עמוק תקופתי או עבודת משמורת יומיומית.

 

6. בקרת איכות

חברות אחזקה וניהול משתמשות במגוון טכניקות ושירותים – כגון תחזוקה מונעת, בדיקות שגרתיות וניתוח תהליכים – כדי לוודא שהמערכות החשובות המקיפות את העסק כמו למשל מערכות חשמל ואש, עומדות בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות ובתקנים העדכניים.

 

 

האם כדאי לשכור שירות ניהול מתקנים?

ההחלטה האם לשכור את שירותיהן של חברות אחזקה וניהול תלויה בצרכי החברה שלכם, בתקציב ובגודל. חברה גדולה עם מתקנים נרחבים ועמוסי עובדים תרצה כמעט בוודאות לשכור את שירותיהן המלא של חברות אחזקה וניהול, בעוד שעסק קטן עם רכוש מינימלי יוכל להסתפק בשניים-שלושה שירותים בלבד.

 

לסיכום

חברות אחזקה וניהול עושות הכל מהכל ויכולות להוריד מכם, בעלי עסקים, המון לחץ וכאב ראש.

שירותים חשובים כמו: ניקיון, אבטחה, בקרת איכות למערכות חשובות, אחזקת מקרקעין, ניהול פרויקטים וניהול כולל של המתקן הם רק חלק מהשירותים המוצעים על ידי חברות אחזקה וניהול.

בדרך כלל, עסקים גדולים הם אלו השוכרים את שירותיהן המלאים של חברות אלו ועסקים קטנים מסתפקים במועט כיוון שאין להם צורך ביותר מכך. הכל בעצם תלוי בגודל העסק שלכם ובתקציב אותו אתם מוכנים להעמיד לכך.

 

במידה ואתם מעוניינים לשמוע עוד על השירותים השונים של חברות אחזקה וניהול, לחצו כאן ונציג שלנו יחזור אליכם לשיחת ייעוץ חינם.

 

Rate this post
כלי נגישות