ועד בית חיצוני

תוכן העניינים

מה לא נאמר על ועד בית…

סרטים וסדרות ישראלים פופולריים רבים מבוססים על חיכוך מתמיד בין ועד הבית לדיירים אחרים, ומתייחסים בהומור לסוגיות שגורמות לוועדי בתים לא תמיד להצליח, בלשון המעטה. ועד בית חיצוני בחוץ היא דרך טובה ויעילה יותר לניהול בניינים.

לרוב, ועד הבית מורכב ממתנדבים, מאדם אחד או יותר המתגוררים בבניין, הפועלים כנציגי הדיירים, וכתובתם לפניות בכל הקשור לתחזוקה וניקיון שוטף של הבניין והרכוש המשותף. נציגים אלו מגיעים לרוב ללא ניסיון או ידע בניהול בניין וכאן נכנס לתמונה ועד בית חיצוני. מהן תחומי האחריות הספציפיים של ועד הבית? איך אני מבטיח שוועדי הבית עובדים ומשתפים פעולה? ומהו ועד בית חיצוני?

מהו ועד הבית ומהם תפקידיו?

כפי שהוזכר למעלה, ועד הבית הוא כתובתם של הדיירים לפניות על תחזוקה יומיומית בכל הנוגע לרכוש המשותף, ואף גינת וניקיון הבניין. ועד הבית מחייב את כלל הדיירים בדמי ועד הבית, וכנגד משתמש בכספים אלו לצורך ניקיון ותחזוקת הבניין באופן קבוע, ואף לפקח על בעלי המקצוע שנשכרו עבור כל היבטי הניקיון. בנוסף לניקיון והתחזוקה השוטפת, ועד הבית דואג גם לפעולות תחזוקה שוטפות, כמו איטום של הגג ואיטום למניעת נזילות, למשל. בנוסף, ועד הבית אמון גם על ביצוע שיפוצים נרחבים יותר לשימור המבנה במידת הצורך. כמובן שגם ועד בית חיצוני צריך לעשות את אותו הדבר. אך בניגוד לועד בית שנבחר/התנדב, שהם בדר״כ חלק מדיירי בניין ולרוב עושה את העבודה בחינם, ועד בית חיצוני הינו בתשלום נוסף ובדרך כלל לא מתגוררים בבניין.

מתי כדאי ולמה לקחת שרותי ועד בית חיצוני?

באופן כללי, ניהול ועד בית יכול להסתדר עצמאי מצוין כשמדובר בבניין בן ארבע קומות המאכלס עד 16 משפחות. זהו מספר אידיאלי של משקי בית לחלוק את נטל הניקיון והתחזוקה ולשמור על המבנה מסודר. אולם כאשר לבניין מתווספות דירות נוספות, וכאשר יש בו גם מעליות, מערכת סולרית מרכזית, גז מרכזי, פיר אשפה או שטחים משותפים רבים, מומלץ ואף רצוי לשכור שרותי ועד בית חיצוני. לא פעם, כאשר מדובר בכמות דיירים גדולה, ישנם חילוקי דעות, ניגודי עניינים או ריבים שונים ומשונים שעלולים לשתק ועד הבית. ועד בית חיצוני מבצע את כל תפקידיו של ועד בית ״רגיל״ בתשלום חודשי קבוע. כמו כן מרגע ששכרתם את שרות זה, ועד בית החיצוני הוא הכתובת לתלונות, והוא מפרסם ומביא את כל מה שקשור לבניין ומשק הבית. במרבית המקרים, ועד בית חיצוני, או בשמו הנוסף, חברת ניהול המבנים, עומדת בקשר עם נותני שירותים שונים אשר במידת הצורך מסייעים בפתרון בעיות תחזוקת מבנים במהירות וביעילות.

אם אתם מחפשים ועד בית חיצוני שתוכלו לקבל שירות טוב, הגעתם למקום הנכון!

כדאי ליצור איתנו קשר כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. נוכל לבחון את הצרכים וההעדפות שלכם ותוכלו לקבל את ההצעה הטובה ביותר עבורך ושכנייך.

 

 

 

Rate this page
השאירו פרטים ונחזור בהקדם!
כלי נגישות